Home Actualitate Statistici îngrijorătoare: Peste 40% dintre elevi nu au participat la şcoala online

Statistici îngrijorătoare: Peste 40% dintre elevi nu au participat la şcoala online

by Romanov Alex
0 comment

Viaţa pentru copiii din mediul rural s-a înrăutăţit considerabil în perioada pandemiei, arată o cercetarea realizată de World Vision România în perioada 10 mai – 27 iunie 2020. Peste 60% dintre părinţi nu au lucrat, iar 40% dintre cei chestionaţi nu au reuşit să asigure deloc sau au asigurat parţial alimentele, medicamentele sau produsele de igienă.

De asemenea, școala online nu a fost posibilă pentru toţi copiii în România offline: Peste 40% dintre elevi nu au participat la şcoala online.

Aproximativ 40% dintre elevii din mediul rural nu au participat la ore online. Doar 64% dintre cadrele didactice au organizat ore online. Restul au trimis şi exerciţii prin telefon, Whatsapp, Messenger ori teme printate copiilor, pentru că aceştia nu aveau mijloace de conectare online. Peste 55% dintre părinţi nu au un dispozitiv digital pentru fiecare elev din familie; 8% dintre respondenţi afirmă că nu deţin niciun dispozitiv care să-i permită copilului să-şi continue educaţia acasă. Doar 20% au afirmat că în familiile lor copiii au urmărit emisiunile Teleşcoala organizate de Ministerul Educaţiei; 8 % din cauză că nu au avut televizor care să le permită să urmărească emisiunea, proporţia atingând valori foarte mari în Cluj (22 %) şi Vaslui (15%).

Conform directorilor, noul an şcolar va începe sub următoarele auspicii:

– 1 din 4 şcoli nu are conexiune la Internet.

– 9 din 10 şcoli nu are laptop/ PC/ tablete pentru educaţia digitală.

– 87% dintre directorii de şcoală cred că învăţarea online nu mai trebuie extinsă.

– 60% dintre ei cred că procesul educaţional va fi afectat din cauza pandemiei şi materia trebuie reluată, 16% cred că starea emoţională a elevilor va fi afectată şi 13% cred că riscul de analfabetism va creşte ca urmare a crizei COVID-19.

Cercetarea derulată de Fundaţia World Vision România face o radiografie a bunăstării copilului din mediul rural în perioada pandemiei de COVID-19, urmărind trei aspecte esenţiale: bunăstarea materială, cea emoţională şi accesul la educaţie. Rezultatele cercetării arată că la niciunul dintre aceste capitole copiii din mediul rural nu stau bine. Mai mult, pe măsură ce gradul de vulnerabilitate al unei familii creşte, nivelul de bunăstare emoţională şi educaţională a copilului scade considerabil.

Cercetarea şi-a propus să evalueze dacă familiile din mediul rural şi-au diminuat veniturile în pandemie.

Aproape 19% dintre respondenţi au declarat că veniturile le-au scăzut din cauza concedierii, şomajului tehnic ori a imposibilităţii de a mai lucra cu ziua. Pentru alţi peste 40% dintre părinţii respondenţi, asistaţi social, însă, pandemia nu a făcut decât să le adâncească problemele. Părinţii au fost întrebaţi dacă reuşesc, în situaţia dată, să asigure necesarul familiei pe anumite categorii de produse.

– 41 % (2 din 5) au fost nevoiţi să adopte strategii de reducere a cheltuielilor familiale în perioada de izolare

– 27 % dintre cei care au adoptat strategii de reducere a cheltuielilor declară ca au rămas fără locuri de muncă, din cauza concedierii, a şomajului şi imposibilităţii de a lucra cu ziua.

– aproape 40% din totalul respondenţilor nu au reuşit să asigure alimentele sau le-au asigurat parţial.

– Nici când vine vorba despre medicamente sau produse de igienă lucrurile nu au stat mai bine: peste 40% dintre părinţi nu au reuşit să le cumpere ori le-au achiziţionat parţial.

sursa foto: romania.europalibera.org

related posts

Leave a Comment