Ca urmare a solicitărilor transmise de autorităţile publice locale, Constantin-Florin Mituleţu-Buică, preşedintele Autorităţii Electorale Permanente (AEP), a decis să le permită acestora accesul în bazele de date din Registrul electoral. Astfel, primarii pot utiliza datele şi informaţiile pentru a identifica şi a ţine evidenţa persoanelor în vârstă de peste 65 de ani, conform art. 8 alin. (1) din Ordonanţa militară nr. 2/2020 privind măsuri de prevenire a răspândirii COVID-19.
Registrul electoral este un sistem informatic naţional de înregistrare şi actualizare a datelor de identificare a cetăţenilor români cu drept de vot şi a informaţiilor privind arondarea acestora la secţiile de votare. Registrul electoral este structurat pe judeţe, municipii, oraşe, comune, pentru cetăţenii români cu domiciliul sau reşedinţa în ţară.
Persoanele autorizate să efectueze operaţiuni în Registrul electoral ce cuprinde cetăţenii români cu domiciliul sau reşedinţa în ţară sunt primarii sau persoanele desemnate de către primari, prin dispoziţie, conform legii.