Home Actualitate Zilele libere plătite pentru părinți

Zilele libere plătite pentru părinți

by Antonia Mocanu
0 comment

Părinții ar putea aplica pentru zile libere plătite dacă școlile în care învață copiii lor ar trece în sistem online pentru o perioadă determinată sau nu. În acest moment modalitatea de organizare a cursurilor nu mai depinde de rata de incidență însă există o singură situația în care o întreagă școală intră în sistem exclusiv online de predare-învățare și acest lucru se poate întâmpla atunci când mai mult de 50% din clasele unității de învățământ au cazuri confirmate de covid-19. Și atunci se pune întrebarea ce fac părinții elevilor de vârste mai mici, rămân cu ei acasă sau nu?  

Odată cu trecerea cursurilor în online, unul din părinți poate beneficia de zile libere plătite. Indemnizația de care ar putea beneficia angajații este de 75% din salariul de bază corespunzător locului de muncă ocupat şi se suportă din bugetul asigurărilor pentru șomaj. Potrivit OUG 110/2021, unul dintre părinții copiilor minori cu vârsta de până în 12 ani (inclusiv) – înscriși la o unitate de învățământ preuniversitară sau de educație timpurie – poate avea zile libere plătite, pe durata suspendării activității didactice ce presupune prezența fizică în unitatea de învățământ.

Beneficiază de această indemnizație părinții care au copii în vârstă de până la 12 ani sau 26 de ani, în cazul copilului sau adultului cu handicap, înscrişi la unități de învățământ, în situația limitării sau suspendării activităților didactice care presupun prezența fizică. Există și niște condiții pentru încasarea acestei indemnizații.

Pentru a se putea beneficia de indemnizație trebuie îndeplinite următoarele condiții:

– Copilul este cu vârsta de până la 12 ani înscris la o unitate de învățământ sau copilul/adultul este cu handicap în vârstă de până la 26 de ani înscris într-o unitate de învățământ;

– Celălalt părinte nu beneficiază de zile libere;

– Locul de muncă ocupat nu permite munca la domiciliu sau telemunca.

Propriu-zis salariatul depune la angajator o cerere însoțită de declarația celuilalt părinte că nu beneficiază de zile libere și, angajatorul plătește indemnizația, impozitul pe venit și asigurările sociale și depune declarația cu impozitul pe venit și asigurările sociale.  

related posts

Leave a Comment