SPIT Constanţa reaminteşte cetăţenilor că au acces rapid și comod la certificatele de atestare fiscal, emise pentru orice scop (înstrăinare bunuri, licitație, intabulare, etc.), dacă folosesc platforma online e-Tax.
Paşii care trebuie parcurşi sunt următorii:
- Înscriere pe platforma e-Tax
Se completează online cererea de înscriere, pe platformă. După completarea datelor, cererea va fi înregistrată şi va fi procesată pentru identificare şi validare.
- Vă autentificaţi pe platforma e-Tax şi depuneţi cererea pentru certificat fiscal
Dacă nu sunteţi înregistraţi pe platforma e-Tax veţi primi datele de autentificare (nume utilizator şi parola), după depunerea cererii de înregistrare.
- Descărcarea certificatului fiscal
Certificatul fiscal va fi publicat în 48 de ore de la depunerea cererii, respectiv 24 de ore pentru certificatele fiscale emise în regim de urgenţă. După publicarea certificatului fiscal veşi primi un e-mail de confirmare şi îl veţi putea descărca selectând cererea respectivă. Certificatul fiscal va fi semnat electronic şi poate fi validat pe site-ul CertSign.
Condiţiile pentru eliberarea certificatelor de atestare fiscală sunt cele prevăzute de Legea nr. 227/2015 privind Codul Fiscal şi de Legea nr. 207/2015 privind Codul de Procedură Fiscală. În consecinţă, solicitantul va obţine certificatul de atestare fiscală numai dacă este la zi cu plata obligaţiilor datorate bugetului local, în speţă, dacă are achitate impozitele şi taxele locale la data de întâi a lunii următoare eliberării acestuia.