Home Actualitate Sezonul estival 2021, la final

Sezonul estival 2021, la final

by Antonia Mocanu
0 comment

Pe litoral s-a tras linie după sezonul estival 2021. A fost o vară care a stat sub semnul pandemiei, cu probleme pe litoral și un debut de sezon mai degrabă tomnatic. Chiar și așa, unele agenții de turism se laudă cu creșteri substanțiale în comparație cu anul trecut și chiar cu 2019, un an considerat de referință de investitorii din turism. Acum speranțele lor se leagă de sezonul estival următor și de autoritățile de la care așteaptă o rezolvare a problemei privind plajele lărgite, asfel încât cel puțin turiștii care au ales litoralul anul acesta, să nu își schimbe preferințele în materie de vacanțe.

Începutul sezonului a venit cu probleme grave pentru investitorii din turism. Plajele lărgite i-au speriat pe turiștii care au ales să meargă în sud sau în străinătate. La acel moment multe țări europene cu litoral, veneau cu oferte imbatabile, iar restrictiile de călătorie nu erau foarte dure. Și nici vremea nu a ținut cu românii în luna iunie.

Luna iulie avea însă să vină cu semne bune pentru turismul de pe litoral. Iar la final, vara s-a dovedit dincolo de așteptările hotelierilor. În statiuni au venit cu o treime mai mulți turiști față de anul trecut. Cele mai căutate stațiuni vara aceasta au fost Mamaia și Eforie Nord, care au cumulat aproximativ 35% din totalul rezervărilor făcute la mare.  Durata medie a sejurului în acest an a fost de 4-5 zile, similară cu cea din ultimii doi ani, iar valoarea medie a pachetului turistic a fost de 470 euro. Încasarile hotelierilor au întrecut orice așteptări.

Cei mai mulți turiști la Marea Neagră au venit din București, podiumul fiind completat de județele Timiș și Cluj. În top 10 mai intră județele Iași, Brașov, Prahova, Argeș, Dâmbovița, Bacău dar și Bihor.

Un alt trend care s-a accentuat anul acesta este preocuparea mai mare pe care o manifestă românii față de condițiile de cazare, în special față de curățenia din hoteluri, în raport cu prețul plătit pe sejur.

Feedback-urile primite de agenții după sejururile petrecute  de turiști pe litoral au arătat un grad ridicat de satisfacție în ceea ce privește curățenia din hoteluri. La acest capitol media notelor acordate a fost 8,3 din 10, în vreme ce la capitolul „Servicii” nivelul de satisfacție este de 8,19. 

Acum privirile se îndreaptă către sezonul estival următor. Iar mai multe agenții au anunțat deja că vor lansa la finalul lunii septembrie programul „Înscrieri Timpurii” prin care turiștii pot rezerva din timp sejururi pe litoral cu tarife reduse cu până la 50%. În contextul pandemiei, aceștia pot include în pachet și asigurarea storno cu acoperire Covid-19, prin care pot primi înapoi banii achitați în cazul în care se infectează cu acest virus și nu mai pot pleca în vacanță.

related posts

Leave a Comment