Home Actualitate Generațiile actuale „suferă” de analfabetism funcțional?

Generațiile actuale „suferă” de analfabetism funcțional?

by Antonia Mocanu
0 comment

Avem un procent alarmant de mare de analfabeți funcțional. Milioane de tineri termină liceul fără să aibă cunoştinţe de bază. Studiile în domeniu arată că aproape 40% dintre ei nu înţeleg un text pe care îl citesc la prima vedere şi nu pot face deducţii logice simple. În clasamentul european al analfabetismului funcţional, România ocupă în ultimii 19 ani printre  locurile codașe.

Încă din anul 2000, de când nivelul de alfabetizare funcțională este testat în România, țara noastră nu a reușit să depășească condiția de codaș al Europei. Cu toate că procentele s-au îmbunătăţit, România rămâne pe ultimele locuri când vine vorba despre capacitatea elevilor de 14-15 ani să înţeleagă ceea ce citesc sau să rezolve exerciţii simple de matematică şi ştiinţe.  Statisticile spun faptul că în 2018, 39% dintre elevii de clasa a VIII-a, erau analfabeţi funcţional.

Testele PISA la care sunt supuși elevii, însă, nu ar putea fi considerate generaliste, deoarece eșantionul acestora este de 5 mii de elevi, iar la nivelul țării noastre sunt zeci de mii de elevi, atât din instituții de învățământ care se află în mediile urbane  cât și rurale. Una din principalele cauze care au dus la această situație ar fi dependența tot mai îngrijorătoare a copiilor de gadgeturi.

În opinia specialiştilor, principala cauză pentru care s-a ajuns în această situaţie este metoda de învăţare bazată pe memorare şi nu pe înţelegerea conceptelor. Aşadar, schimbarea din temelii a programelor şcolare este soluţia pe care o propun specialiştii în politici de educaţie.

Sursa foto: scoala9.ro

related posts

Leave a Comment