Servicii care lasă de dorit, costuri nejustificate, personal nepregătit, extenuat şi irascibil. Cam așa a arătat litoralul românesc în acest sezon estival. Sau cel puțin aceasta este concluzia la care au ajuns inspectorii autorității naționale pentru protecția consumatorului la finalul acțiunilor de control întreprinse în stațiunile de la Marea Neagră.
Comisarii ANPC au derulat 1.250 de acţiuni de control, în urma cărora au fost aplicate circa 1.100 de avertismente şi 490 de amenzi, în valoare de peste 2,9 milioane de lei. Au fost oprite temporar de la comercializare produse în valoare de circa 950.000 lei. A fost oprită temporar prestarea serviciului în 84 de unităţi.
În cazul a trei operatori economici a fost propusă închiderea temporară a unităţii, până la 6 luni.
Printre abaterile constantate s-a numărat depozitarea în spații necorespunzătoare a alimentelor, deficiențe privind informarea consumatorilor, alimente depozitate la temperatura mediului ambient, care uneori a fost și de 30 de grade celsius, minusuri de până la 10% din cantitatea indicată pe porție, alimente expirate, iar unele terase nu dețineau nici măcar autorizație de funcționare valabilă. Iar la toate acestea se adaugă și alte probleme cu care litoralul românesc continuă să se confrunte de ani de zile.
Tarife mari şi foarte mari la cazare, la parcarea autovehiculelor şi chiar şi la mâncare. Preţuri comparative cu orice staţiune de lux de pe glob poate chiar cu staţiunile renumite pentru tarifele exorbitante.
Prin stațiuni încă există trotuare neterminate, străzi găurite, capace de canal pe post de jaloane sau mormane de gunoi, lucruri care evident i-a determinat și anul acesta pe mulți dintre români să aleagă ca destinație de vacanță litoralul bulgăresc în defavoarea celui românesc.