Home Actualitate 91% dintre companii resimt epidemia de COVID-19

91% dintre companii resimt epidemia de COVID-19

by Antonia Mocanu
0 comment

91% dintre companiile din România se simt afectate de epidemia de Coronavirus. Este statistica realizată recent de un site de profil realizat pe un eșantion de 243 de companii, la începutul lunii mai, după anunțarea ridicării stării de urgență, din 15 mai. De asemenea, 95% dintre companii au luat deja măsuri pentru a supraviețui crizei provocate de COVID-19, iar 90% le-au luat imediat după începerea situației de urgență.

Evoluția istorică și cea prognozată sunt corelate semnificativ. Astfel, dacă o companie era în scădere în 2019, evoluția estimată pentru acest an va fi, la rândul său, negativă. Totodată, reprezentanții mediului de afaceri sunt sceptici în ceea ce privește gestionarea crizei COVID-19 de către instituțiile statului. Nivelul încrederii este scăzut, de numai 2,7 puncte din 7.

Companiile își doresc o abordare strategică din partea statului, de la care așteaptă să gireze pentru mediul privat, pe de o parte prin scutirea la plată a taxelor, iar pe de alta, prin sprijin pentru investiții. Impactul mediu estimat este de 100.000 de Euro, cu până la 100% din cifra de afaceri. Cu cât reprezentanții companiilor sunt mai pesimiști în privința evoluției pe 2020, cu atât valoarea medie a impactului este în creștere.

Cele mai vizibile efecte ale epidemiei de COVID-19 sunt reducerea cifrei de afaceri și impactul produs de suspendarea activităților companiei. Aceasta, fie că este vorba despre activitatea de business curent sau a unor evenimente care urmau a fi organizate. Microîntreprinderile tind să fie cele mai afectate de efectele epidemiei de COVID-19. Totuși, ele sunt mai puțin sensibile la efectele cauzate de indisponibilitatea personalului, probabil și datorită faptului că aceste organizații tind să aibă foarte puțini angajați.

În funcție de modul în care se raportează la autorități și la evoluția proprie la final de 2020, se remarcă trei grupuri distincte de organizații: Pesimiști, Rezervați și Optimiști.

Din structura eșantionului au făcut parte 89% afaceri antreprenoriale, 5% companii multinaționale, 2% ONG-uri și 4% alt tip de organizație. După mărimea organizației, eșantionul a fost format din 67% microîntreprinderi, 22% întreprinderi mici, 8% întreprinderi medii și 3% întreprinderi mari.

related posts

Leave a Comment