Home Administrație publică În atenția constănțenilor

În atenția constănțenilor

by Romanov Alex
0 comment

Atenție, constănţeni! Actele de identitate sunt valabile, chiar dacă au termenul de valabilitate expirat. Ca atare, cetățenii nu trebuie să se prezente la Serviciul Evidență Persoane pentru preschimbare.

Legea 55/2020 privind unele masuri pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID-19 art.4 alin.(5) precizează clar că documentele eliberate de autoritățile publice care expiră în perioada stării de urgență și a stării de alertă își păstrează valabilitatea 90 zile de la încetarea stării de urgență/alertă.

Așadar, reprezentanții Primăriei Constanța fac apel la toate instituțiile să țină cont de legea care prevede menținerea valabilității actelor și să accepte documentele care au termenul de valabilitate expirat.

Dacă există o urgență și trebuie totuși să își preschimbe în această perioadă cartea de identitate, constănțenii trebuie să știe că își pot face programare online pe site-ul Direcției Locale de Evidență, pentru a evita aglomerația de la ghișeu. De pe același site pot afla și care sunt actele necesare pentru obținerea cărților de identitate și a vizelor de reședință, pe care cetățenii trebuie să le aibă la ei, pentru a nu fi nevoiți să se reprogrameze.

De asemenea, constănțenii care renunță la o programare sunt sfătuiți să anunțe acest lucru pe adresa de mail [email protected], pentru ca în locul lor să poată fi reprogramate alte persoane.

sursa foto: Primăria Constanța

related posts

Leave a Comment