Home Actualitate Noutăți în ceea ce privește buletinele

Noutăți în ceea ce privește buletinele

by Antonia Mocanu
0 comment

Primăria Constanța anunță faptul că cererile depuse pentru preschimbarea actelor de identitate după data de 9 februarie ar putea fi rezolvate de la jumătatea lunii aprilie, cu mențiunea că imediat ce vor avea date noi despre această situație  se va reveni pentru informarea cetățenilor.

Situația actuală este cauzată de unele probleme tehnice pe care le întâmpină Direcția de Evidență a Persoanelor și Administrarea Bazelor de Date. Întârzierile sunt provocate de lipsa materialelor necesare pentru producerea, respectiv eliberarea cărților de identitate.

Astfel, în această perioadă, Serviciul Evidență Persoane din cadrul Primăriei Constanța poate doar înregistra cererile de preschimbare a documentelor de identitate, fără a putea elibera cărți de identitate.

Reamintim faptul că Legea 55/2020 privind unele masuri pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID-19 precizează clar că documentele eliberate de autoritățile publice care expiră în perioada stării de alertă își păstrează valabilitatea pe toata perioada stării de alertă și 90 zile de la încetarea acesteia. Facem precizarea că în categoria documentelor eliberate de instituţiile şi autorităţile publice intră și documentele de identitate, astfel că documentele de identitate expirate după data de 01.03.2020 își păstrează valabilitatea pe perioada mai sus menționată și pot fi utilizate de către titulari în relația cu instituțiile publice și persoanele juridice de drept privat, care au obligația de a le accepta.

related posts

Leave a Comment