Home Actualitate Front comun pentru educaţia media a copiilor şi adolescenţilor din România

Front comun pentru educaţia media a copiilor şi adolescenţilor din România

by Romanov Alex
0 comment

Proiect comun al Centrului pentru Jurnalism Independent și UNICEF, prin intermediul căruia copiii şi adolescenţii din România vor dobândi competenţe media care să susţină dezvoltarea acestora şi a unei generaţii de cetăţeni care participă activ la viaţa civică. Demersul este parte a Programului de Educaţie Media al CJI, care abordează o formă de educaţie esenţială şi urgentă pentru tineri, mai ales în contextul pandemiei de COVID-19, când informaţiile falsificate şi dezinformarea au atins cote alarmante.

UNICEF sprijină CJI în dezvoltarea unui model complex pentru creşterea competenţelor de educaţie media ale elevilor şi ale profesorilor prin module de instruire dedicate şi materiale de învăţare şi predare create special pentru acest program. Educaţia media este esenţială pentru reducerea dezinformării în creştere, care ameninţă progresele câştigate cu greu de societate.

Printre componentele parteneriatului se numără şi organizarea unei activităţi didactice de educaţie media pentru elevi şi profesori, pe modelul World’s Largest Lesson, implementat cu succes de UNICEF în ultimii ani, cu zeci de mii de elevi şi mii de profesori beneficiari. Zeci de mii de copii şi tinerii din România vor înţelege, prin organizarea acestei activităţi, importanţa informării corecte şi felul în care pot să interacţioneze critic şi responsabil cu media, creând o imunitate parţială la efectele dezinformării.

În perioada următoare, CJI şi UNICEF vor desfăşura activităţi de instruire în zona educaţiei media a membrilor Consiliului Naţional al Elevilor şi a celor din Boardul Copiilor din România – grup informal constituit la iniţiativa UNICEF. Tinerii formaţi vor disemina informaţii despre educaţia media către colegii lor.

Potrivit unui studiu CJI privind abilităţile de interacţiune şi de utilizare media ale tinerilor (14-19 ani), majoritatea (90%) utilizează Internetul ca sursă primară de informaţii. Tinerii cred informaţiile care sunt clare şi uşor de înţeles (77%), dacă vin dintr-o sursă de încredere (75%), provin de pe Internet (50%) şi dacă nu le contrazic convingerile (69%).

sursa foto: euractiv.ro

related posts

Leave a Comment