Home Actualitate Dezastru ecologic, la Tulcea

Dezastru ecologic, la Tulcea

by Antonia Mocanu
0 comment

Imaginile îngrozitoare cu groapa comună a mii de oi, au fost filmate pe raza localității Smârdan din județul Tulcea. Garda de Mediu si procuratura au fost chemate la fața locului după ce muncitorii au descoperit că trupurile în descompunere avea crotali în ureche. Mai mult decât atât, animalele nu erau îngropate individual ci în cantități uriașe  în saci imenși de plastic, așa cum au fost cele încarcate în Portul Midia, după ranfluarea navei scufundate în ianuarie 2019.

Imediat după ranfluarea navei și aducerea ei la cheu, autoritățile au desemnat o firmă din Tulcea care să incinereze cadavrele oilor. Animalele au fost atunci încărcate în zeci de camioane care au părăsit portul Midia spre o destinație necunoscută. Există banuiala că firma nu s-a achitat de sarcinile contractuale, și oile au fost descarcate pe câmp.

„În data de 20.01.2021, Parchetul de pe lângă Curtea de Apel Constanţa a pus în aplicare două mandate de percheziţii domiciliare, în două locaţii situate pe raza localităţii Măcin, judeţ Tulcea. În cauză au fost delegaţi poliţişti de frontieră din cadrul Gărzii de Coastă, reprezentanţi ai Autorităţii Naţionale Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor – Direcţia Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor Tulcea, Agenţia Protecţia Mediului – Tulcea, Direcţia de Sănătate Publică – Tulcea, pentru stabilirea legalităţii modului cum s-a derulat activitatea de incinerare ovinelor înecate pe nava eşuată în luna noiembrie 2019 în Portul Midia.

În urma activităţilor desfăşurate la faţa locului, s-a stabilit faptul că, mare parte dintre deşeurile animale nu au fost distruse prin incinerare, ci au fost îngropate pe un teren viran din localitate. Cercetările continuă, cu privire la reprezentanţii societăţii care au contractat distrugerea deşeurilor animale, sub aspectul săvârşirii de infracţiuni privind protecţia mediului (art. 98, alin. 2, lit. a din OUG 195/2005) şi regimul deşeurilor ( art. 63, alin.1,lit. b din Legea nr. 211/2011)”, se menționează în comunicatul transmis de către Parchetul de pe lângă Curtea de Apel Constanţa.

Vestea scufundării navei Queen Hind cu 14.000 de oi în portul Midia, pe 24 noiembrie 2019, a făcut înconjurul lumii la vremea respectivă. Nava plecase către Arabia Saudită, dar s-a răsturnat după ce a parcurs doar 500 de metri pe apă. Unul dintre cei 22 de marinari sirieni a căzut în apă, dar a fost repede salvat de autoritățile portuare și de pilotul român de pe navă. Cauzele scufundării nu se știau, la acel moment, dar ipoteze erau multe. Că nava era prea veche; că pe ea ar fi fost înghesuite, de fapt, cu 5.000 mai multe oi care s-ar fi speriat și s-ar fi deplasat într-o parte sau că a pornit oricum înclinată, pentru că pe puntea superioară erau sute de tone de furaje care n-aveau ce căuta acolo.

related posts

Leave a Comment