Home Economic Turismul de croazieră, în ape tulburi

Turismul de croazieră, în ape tulburi

by Crina Matei
0 comment

Turismul de croazieră la Marea Neagră a fost învins de pandemie, exact în anul revigorării. Zece nave maritime uriaşe îşi anunţaseră sosirea în Portul Constanţa în 2020 însă acum nimeni nu știe câte vor mai ajunge. Și marinarii suferă cot la cot cu pasagerii: schimburile de echipaj prevăzute zilele acestea sunt anulate datorită aeroporturilor internaționale care sunt închise.

Anul 2020 se anunţă ca fiind cel în care navele de croazieră maritimă, cu mii de pasageri la bord, încep să revină în Portul Constanţa. Revenirea turiştilor în Portul Constanţa se făcea după ani buni în care navele de croazieră au evitat regiunea Mării Negre din cauza instabilităţii politice.  Pandemia COVID-19, însă, a schimbat rapid toate prognozele.

Conform datelor furnizate Administraţia Porturilor Maritime, 15 rezervări erau făcute pentru nave de pasageri cu capacităţi mari si foarte mari. Acestea sunt pacheboturi cu capacitate de 4.ooo de turisti la bord sau chiar mai mult. Autoritatile, agentii de turism si proprietarii de hoteluri sau restaurante sperau ca anul 2020 sa marcheze revenirea turistilor de pe mare, la Constanta.

Criza coronavirusului afecteaza și viața navigatorilor români, pentru ca in momentul de față, schimburile de echipaje se efectuează cu mare dificultate. Multe porturi și aeroporturi din lume interzic sau ii pun în carantină pe cetățenii europeni.

Din nefericire, unii dintre navigatori vor fi nevoiți să își prelungească contractele, din motive ce nu depind de companiile angajatoare. Sunt afectați și navigatorii de acasă, care și-au terminat rezervele financiare și care doresc să se îmbarce. În prezent România are in jur de 30.000 de navigatori atestați.

related posts

Leave a Comment