Home Actualitate Recomandări ANRE pentru persoanele nemulţumite de facturile la energie electrică și gaze naturale

Recomandări ANRE pentru persoanele nemulţumite de facturile la energie electrică și gaze naturale

by Florentina Lup
0 comment

Clienții finali care au neclarități privind facturarea energiei electrice și a gazelor naturale, trebuie să se adreseze furnizorului care a emis factura. Ca răspuns, acesta are obligația să transmită informaţii clare despre modul în care a fost calculată valoarea facturii, în special în cazul în care aceasta nu este bazată pe consumul real.

Dacă răspunsul primit de la furnizor îl nemulţumeşte, clientul final are posibilitatea să se adreseze Autorităţii Naționale de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE) sau altor instituții care au atribuții în acest sens, chiar și instanței de judecată.

ANRE recomandă clienților finali de energie electrică/gaze naturale următoarele:

  • să încheie o convenție de consum cu furnizorul de energie electrică/gaze naturale;
  • să solicite citirea lunară a contorului;
  • să verifice dacă facturarea s-a efectuat potrivit indexului transmis;
  • să verifice în contract perioada în care trebuie transmis indexul către furnizor și să beneficieze de mecanismul autocitirii pentru a evita facturarea unui consum estimat şi ulterior regularizarea acestuia;
  • să verifice dacă facturarea s-a efectuat potrivit indexului transmis;
  • să nu ignore notificările transmise de furnizorul de energie privind modificarea condițiilor contractuale, în special modificarea prețurilor/tarifelor.

Dacă modificările comunicate de furnizor încalcă condițiile contractuale (preț fix pe o anumită perioada de timp), clientul are dreptul să sesizeze ANRE sau alte instituții care au atribuții în acest sens, chiar și instanța de judecată.

În cazul clientului casnic, dacă în urma regularizării suma plătită în plus este mai mare de 100 lei, atunci furnizorul este obligat să o restituie în termen de 5 zile de la data emiterii facturii de regularizare. Sumele sub această valoare vor fi compensate în contul facturilor următoare.

Pentru informaţii, Autoritatea Națională de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE) pune la dispoziţia consumatorilor de energie electrică și gaze naturale linii telefonice de tip „Call-center”, ce pot fi apelate la numărul 0374554265 (telefon cu tarif normal în rețeaua Orange, apelabil din toate rețelele) și la numărul 0219782 (telefon cu tarif normal în rețeaua Telekom, apelabil din toate rețelele).

De asemenea, consumatorii pot depune petiții pentru aspecte care țin de încălcarea cadrului de reglementare și a legislației primare incidente, prin intermediul rubricii Petiții pusă la dispoziție pe site-ul ANRE.

related posts

Leave a Comment