Home Actualitate ANPC a câștigat definitiv, în instanță, în fața Raiffeisen Bank

ANPC a câștigat definitiv, în instanță, în fața Raiffeisen Bank

by Florentina Lup
0 comment

Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie a soluţionat definitiv cauza prin care se constatau practici comerciale incorecte ale Raiffeisen Bank SA care au afectat interesele financiare ale consumatorilor, respectiv a confirmat Ordinul nr.837/20.10.2017, emis de către președintele Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC).

,,S-a făcut dreptate! O victorie importantă a Autorității! Munca colegilor mei și a mea este încă o dată răsplătită!

Da, am câștigat o luptă importantă pentru consumatorul român! Mii de consumatori au șansa la un tratament corect! Milioane de euro se vor întoarce în bugetul familiilor acestora!

Mulțumesc echipei și vouă tuturor pentru încredere! Suntem aici să nu dezamăgim!”, a declarat Paul Anghel, director general ANPC.

Mai exact, în perioada 2006-2008, Raiffeisen Bank SA nu a informat, în prealabil, consumatorii despre viitoarele costuri ale creditelor în RON, EUR și CHF (franc elvețian), și drept urmare aceștia au contractat credite fără să cunoască nivelul la care avea să crească dobânda.

Acest lucru se întâmpla în contextul în care operatorul financiar-bancar cunoștea dobânzile pe care urma să-l aplice. Raiffeisen Bank a setat în sistem mărirea automată a dobânzilor, atunci când creditele împlineau un an de la acordare. Această practică era prevăzută într-o clauză contractuală, prin care se justifica majorarea unilaterală a dobânzii.

În acest moment, după pronunțarea sentinței definitive și rămânerea în vigoare a Ordinului ANPC, Raiffeisen Bank trebuie să modifice contractele afectate, emise în perioada menționată, și să le aducă la nivelul momentului anterior practicii, inclusiv prin emiterea unui nou grafic de rambursare, cu condițiile contractuale de la momentul semnării acestora.

Ordinul ANPC, mai sus menţionat, a fost emis ca urmare a unui control realizat în 2017, în urma reclamațiilor primite de la ,,Grupul clienţilor cu credite în CHF”, moment în care s-a constatat existența acestor practici comerciale incorecte din partea băncii.

Sursa: ANPC

related posts

Leave a Comment