Home Actualitate „Aleg să previn!” – campanie de informare despre AVC

„Aleg să previn!” – campanie de informare despre AVC

by Florentina Lup
0 comment

La nivel mondial, la fiecare 5 secunde o persoană moare din cauza Accidentului Vascular Cerebral. În România, rata de mortalitate prin AVC atinge un procent alarmant (21,64%), iar la nivel național este a doua cauză de deces după bolile cardiovasculare.

Din cauza acestor statistici îngrijorătoare, Amarisia Social Lobby and Advocacy şi Creative Education au lansat campania națională de informare și educare cu privire la conștientizarea Accidentului Vascular Cerebral (AVC). Campania a debutat cu o analiză a gradului de cunoaștere cu privire la această afecțiune și are scopul de a umple golurile informaționale, în acest fel făcându-se un pas important în prevenția acestei afecțiuni devastatoare. Strategia este de a reduce și de a depăși mentalitatea „se întâmplă doar persoanelor în vârstă”. Accidentul vascular cerebral este o boală imprevizibilă, care poate fi declanșată de factori pe care oamenii îi consideră inofensivi, iar tinerii pot fi și ei victime ale acestei afecțiuni.

Despre AVC

Accidentul vascular cerebral este o afecțiune care întrerupe circulația sângelui în arterele care duc oxigenul către creier. Când o parte din creier nu poate primi sângele (și oxigenul) de care are nevoie, atunci se produce un accident vascular cerebral. Cele două tipuri de afecţiuni care cauzează de obicei un accident vascular cerebral hemoragic sunt anevrismele și malformațiile arteriovenoase (AVM).

,,România înregistrează anual aproximativ 60.000 de cazuri de AVC, dintre care 8.200 sfârșesc prin decese. Prevenirea factorilor de risc vascular poate reduce cu 80% producerea unui AVC. Există tratamente de prevenție prin care se poate reduce riscul de AVC, la trei sferturi din pacienții diagnosticați și tratați”, a declarat  prof.dr. Bogdan Ovidiu Popescu, președintele Societății de Neurologie din România.

Această rată încurajatoare de reducere a riscului de apariție al unui AVC justifică nevoia unei campanii de conștientizare a riscului provocat de această afecțiune necruțătoare, de informare asupra cunoașterii semnelor și cauzelor de incidență și de motivare a prevenției în rândul publicului larg.

Mai multe informații despre campania „Aleg să previn!” pot fi găsite pe https://alegsaprevin.ro/.

related posts

Leave a Comment