Home Actualitate 16 ani de Facebook

16 ani de Facebook

by Antonia Mocanu
0 comment

Astăzi se împlinesc 16 ani de la naşterea a ceea ce avea să devină un fenomen al lumii contemporane: Facebook. Pe 4 februarie 2004, Mark Zuckerberg a lansat reţeaua dintr-un cămin de la Harvard. În 16 ani, Facebook a schimbat modul cum ţinem legătura între noi, dar nu numai. A ajutat la organizarea de proteste, a lansat mişcări sociale şi nenumărate afaceri mici, dar a şi influenţat alegeri şi ne-au transformat pe fiecare în furnizori de date.

În 2004, Mark Zuckerberg avea 19 ani şi era student la Harvard. În căutarea soluţiei pentru o viaţă socială de succes a creat, împreună cu nişte prieteni, reţeta care avea să-l facă miliardar. Se numea The Facebook şi era un spaţiu virtual unde oamenii puteau să se cunoască şi să-şi creeze contacte. În numai o lună, jumătate dintre studenţii de la Harvard se înscriseseră deja. Apoi, Facebook s-a răspândit în alte campusuri şi în cele din urmă în toată lumea.

“Angajamentul pe care ni l-am luat e să îndeplinim această misiune de a face lumea mai deschisă şi mai conectată”, a spus Mark Zuckerberg, preşedinte Facebook.

Dintr-un site fără reclame şi fără un plan de afaceri, Facebook a devenit în 16 ani o uriaşă corporaţie, cu 2,23 de miliarde de utilizatori în prezent. Şi a depăşit de mult rolul strict de “socializare”.

„Pe măsură ce Facebook a crescut, oamenii de peste tot au căpătat un instrument nou şi puternic de a rămâne conectaţi cu cei dragi pentru a-şi face auzite vocile şi a construi comunităţi şi afaceri”, a mai spus Mark Zuckerberg

Apărută cu trei ani înaintea iPhone, Facebook a făcut cu succes saltul pe mobil, iar mulţi dintre utilizatorii săi actuali nu au accesat niciodată reţeaua de pe un computer. Accesul a rămas gratuit, dar utilizatorul plăteşte totuşi un preţ, care multora, le-a devenit evident abia în ultimii ani. Cel mai mult i-au afectat imaginea dezvăluirile din martie 2018, cum că o firmă de consultanţă a obţinut datele a milioane dintre utilizatorii săi şi le-a folosit pentru a le influenţa votul.

Dar nimic nu i-a oprit creşterea. Numărul de utilizatori a crescut cu 9%, iar veniturile cu 30% în 2018.

Sursa foto: theverge.com

related posts

Leave a Comment